Naujienos / Verslo informacija

Pasaka apie inovacijas...

Pastaraisiais metais viešojoje erdvėje vis dažniau girdime žodį „inovacija" ir su juo susijusias sąvokas - inovacijos versle, inovacijų kultūra ir pan. Žodis „inovacija" yra kilęs iš XV amžiuje vidurio Prancūzijos teritorijoje vartoto žodžio inovacyon, kuris, verčiant pažodžiui, reiškia „atnaujinimas", arba „naujo pavidalo suteikimas esančiam daiktui". Inovacija gali būti laikoma idėja, veikla ar koks nors materialus objektas, kuris yra naujas žmonėms, jų grupei ar organizacijai, kuri jį įgyvendina ar naudoja.

Šiandien įvairios iniciatyvos populiarina inovacijas, todėl šių dienų visuomenei, ne per seniausiai inovacijas siejusiai tik su kosminių laivų gamyba (iš dalies toks supratimas yra teisingas, kadangi labai daug naujovių yra kosmoso technologijų srityje) ar kitomis supertechnologijomis, ši sąvoka tampa aiškesnė ir suprantamesnė.

Inovatyvūs esame ir galime būti kiekvienas. Tiesiog niekada nesusimąstome, kad tam tikrose situacijose elgiamės naujoviškai ir neįprastai, jog inovacijas sutinkame kiekviename gyvenimo žingsnyje. Pavyzdžiui, mes įsigyjame naujausią mobiliojo telefono modelį. Tai mums yra naujovė, kuriai teks skirti nemažai laiko iš naujo perprantant jo funkcijų galimybes.

Daugelis mūsų iš dalies jau esame inovatyvūs, nes susipažįstame su naujausiomis ir pažangiausiomis technologijomis bei jas naudojame.
Kitoks požiūris yra į verslo inovacijas. Verslininkai pamažu supranta, kad inovacijos galimos ne tik informacinių ir komunikacinių technologijų srityje, todėl žvelgia į jas platesniu aspektu. Tai nėra vien tik jokių alternatyvų neturinti naujovė.

Verslo inovacijos turi kelias sudedamąsias. Atsiranda tokios sąvokos kaip „naujos žinios" ir naujas komercinis jų pritaikymas. Verslo inovacijos turi būti sėkmingos komerciniu požiūriu, t. y. jos turi nešti pelną. Viena yra aišku - krizė mažiusiai paveikė inovatyvias įmones. Kalbame apie įmones, kurios bando atnaujinti jau rinkoje esančius produktus bei spręsti įmonės problemas panaudojant naujausias žinias. Kuriančios įmonės greičiau prisitaiko prie rinkos situacijos, labai greitai reaguoja į pokyčius, išauga jų efektyvumas ir konkurentabilumas.

Inovatyvūs sprendimai ar produktai svarbūs ne tik mažiems verslams. Šiandien reikėtų atsigręžti į pakankamai gerai išplėtotas verslo sritis ir siekti, kad inovacijų diegimas pramonės sektoriuose padėtų taupyti žaliavas, optimizuotų gamybos procesus ir kurtų naujus produktus.

VšĮ KTU regioninis mokslo parkas, suprasdamas inovacijų kultūros ugdymo svarbą nuo pat mažens, išvertė ir išleido knygelę „Pasaka apie inovacijas".

Šios knygelės autorė Debra Amidon kalba apie inovacijas paprastai - inovacija nėra kažkas sunkiai suvokiamo ir nepasiekiamo. Inovacijos prasideda nuo mažų dalykų - nuo paprastos idėjos, bendraminčių ir didelio noro ją įgyvendinti. Pasaka apie inovacijas - tai pasakojimas apie tai, kad kiekvienas iš mūsų turime idėjų ir galime jas paversti tikrove. Kaip? Rekomenduojame perskaityti šią knygelę ir sužinoti, kad gyvenime, verslo pasaulyje, kaip ir pasakoje, įmanoma viskas, kuo tik mes tikime. Kiekvienas didelis darbas prasideda nuo mažų žingsnelių.

Informaciją pateikė
KTU regioninis mokslo parkas

        

Ankstesnės naujienos