Trečiadienį startavo TravelTech inovacijų forumas, kuriame dalyvavo ir Rietavo turizmo ir verslo informacijos centro atstovai. Forumas subūrė turizmo sektoriaus profesionalus aptarti, kaip skaitmeninė transformacija keičia turizmo industriją.
Pasak Centro direktorės Laimos Dockevičienės, forume pagrindinė mintis - turizmo industrijai reikia prisitaikyti prie greitai kintančių aplinkybių, ypač atsižvelgiant į technologinius pokyčius ir iššūkius, kurie atsirado po pandemijos ir įvairių tarptautinių konfliktų.
„Diskusijose pabrėžta, kad praeities laikai, kai turizmo sektorius klestėjo be didesnių iššūkių, nebegrįš. Būtina inovacija bei skaitmenizacija, siekiant pritraukti lankytojus ir išlaikyti konkurencingumą“, - kalba direktorė apie renginį, kur akcentuota, kad Lietuva turi visas galimybes tapti pirmaujančia šalimi turizmo technologijų srityje, dėl savo dydžio ir gebėjimo greitai adaptuotis prie naujovių.
Dvi dienas trukęs vienas didžiausių Lietuvos turizmo sektoriaus renginių - inovacijų forumas „Kaip prisijaukinti dirbtinį intelektą“, skirtas Lietuvos turizmo sektoriuje dirbantiems specialistams. Renginys, pritraukęs ekspertus ir dalyvius iš visos šalies, buvo nukreiptas į dirbtinio intelekto tendencijas, inovatyvias turizmo rinkodaros kampanijas ir praktinį technologijų panaudojimą turizme.
Dirbtinio intelekto vaidmuo turizme
Pirmojoje forumo dalyje gilintasi į tokias temas kaip Pasaulio turizmas ir naujosios technologijos, Technologijos – keliautojų pagalbininkai, Tvarus informavimas. Kaip turizmo ekosistemai atsisakyti popierinių skrajučių? TravelTech įrankiai ir priemonės Lietuvoje: ką atradome ir ko ieškome? Kūrybinės dirbtuvės. Dirbtinio intelekto asistento kūrimas: DI įgalinimas duomenų analizei
Sesijos metu buvo aptartos dirbtinio intelekto tendencijos, kurios jau dabar daro didžiulį poveikį turizmo sektoriui. Pranešėjai, industrijos lyderiai bei atstovai iš technologinių universitetų, pasidalino įžvalgomis, kaip DI gali padėti personalizuoti klientų patirtį ir optimizuoti operacijas, suteikiant turistams ne tik komfortą, bet ir naujas, unikalias patirtis.
Technologijos kaip keliautojų pagalbininkai
Ypatingas dėmesys buvo skiriamas technologijų naudai kelionių planavime ir vykdyme. Nuo navigacijos įrankių iki išmaniųjų programėlių, kurios leidžia lengvai atrasti lankytinas vietas ir renginius. Technologijos tampa neatsiejama keliautojų dalis.
Tvarios skaitmeninės transformacijos sesija
Antroji forumo sesija koncentravosi į tvarumą, akcentuodama, kaip svarbu mažinti popieriaus naudojimą turizmo veikloje. Buvo pristatyti praktiniai pavyzdžiai, kaip viešbučiai naudoja skaitmenines technologijas ne tik sutaupyti išteklius, bet ir pagerinti klientų aptarnavimo kokybę.
Duomenų panaudojimo galimybės
Trečioji sesija atskleidė duomenų analizės svarbą, pristatant įvairius TravelTech įrankius, kurie padeda turizmo verslams geriau suprasti savo klientus ir rinkos poreikius. Sesijoje dalyviai turėjo galimybę dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse, kur mokėsi kurti ir pritaikyti dirbtinio intelekto asistentus, skirtus efektyviai duomenų analizei.
Forumo rezultatai ir įžvalgos
Forumas parodė, kad skaitmeninė transformacija turizme yra neišvengiama ir reikalinga. Ji ne tik padeda spręsti iššūkius, bet ir atveria naujas galimybes sektoriaus plėtrai. Dėl savo gebėjimo greitai adaptuotis prie naujovių, Lietuva gali tapti pirmaujančia šalimi turizmo technologijų srityje, o TravelTech forumas – tai puiki platforma šioms idėjoms skleisti ir tobulinti.
Primename, kad unikali galimybė prisijungti prie mokymų: „Formuojame rytojaus turizmą šiandien: dirbtinio intelekto galios pradžia“/ Workshop: „Shaping Tomorrow’s Tourism Today: The Power of AI Begins Here“. Tai - nuotolinis renginys skirtas visos Europos regionams 2024m. gruodžio 3 d. Registruotis galite čia.