Daiktų internetas (IoT)

Daiktų internetas (IoT) yra technologinė koncepcija, kuriai būdinga įvairių objektų gebėjimas tarpusavyje palaikyti ryšį ir keistis duomenimis internetu. Šie objektai, arba "daiktai", gali būti įvairaus pobūdžio įrenginiai, prietaisai, jutikliai, buitinės priemonės ar net transporto priemonės, turinčios įmontuotus jutiklius, procesorius ir ryšio galimybes.

Pagrindinė IoT idėja yra tai, kad šie daiktai gali bendrauti tarpusavyje be tiesioginio žmogaus įsikišimo, o surinkti duomenys gali būti naudojami įvairiems tikslams, pvz., efektyviam energijos naudojimui, gamybos proceso valdymui, sveikatos priežiūros stebėsenai arba kitiems išmaniems paslaugų teikimui.

Pagrindiniai IoT komponentai:

Daiktai su jutikliais ir prietaisais: Įrenginiai, turintys įmontuotus jutiklius, procesorius ir kitas technologijas, leidžiančias juos prijungti prie interneto ir mainyti duomenis.

Ryšio technologijos: Įvairios technologijos, kurios leidžia daiktams bendrauti tarpusavyje ir perdavinėti informaciją internete. Tai gali būti belaidžio ryšio technologijos, tokios kaip Wi-Fi, Bluetooth arba M2M (Machine-to-Machine) ryšys.

Duomenų saugyklos ir analizės platformos: Vietos arba debesų (cloud) saugyklos, kuriose yra surinkti duomenys, ir analizės platformos, kurios gali apdoroti šiuos duomenis ir pateikti naudingą informaciją.

Programinė įranga: Specialios programos, kurios valdo duomenų surinkimą, analizę ir bendravimą tarp įrenginių.

Daiktų interneto taikymo sritis yra plati ir apima visus gyvenimo aspektus nuo namų automatizavimo ir sveikatos priežiūros iki pramonės automatizavimo ir transporto valdymo. Sėkmingai įdiegta IoT sistema gali pagerinti efektyvumą, užtikrinti saugumą, sutaupyti išteklių ir sukurti naujas paslaugas ir galimybes.

„Jeigu turėsime kompiuterius, kurie gebės surinkti bei panaudoti informaciją apie mus supančius daiktus be mūsų įsikišimo, galėsime ne tik ženkliai sumažinti kasdieninį eikvojimą, bet taip pat gebėsime veikti produktyviau ir našiau.“ –  dar 1999 metais pristatymo „Procter & Gamble“ metu apie daiktų  interneto užuomazgas kalbėjo Kevinas Ashtonas.

Atnaujinta: 2024-01-11